Search
Close this search box.

Kontrola porcija: 5 saveta koji će vam pomoći da jedete manje, a uvek budete siti!

Jedan od najvećih problema, sa kojima se susrećemo, kada želimo da se upustimo u proces dijete i korigovanja ishrane, svakako je količina obroka, koji jedemo. Pa ipak, ko od nas zna, kad je zaista previše?

Danas smo za vas pripremili nekoliko zaista efikasnih saveta, koji će vam pomoći da imate kontrolu nad svojim porcijama i daće efikasnije rezultate vašoj dijeti.

Jedite sporije

Kada pokušate da hranu jedete sporije i da je dovoljno puta sažvaćete, informacija o tome da ste siti stići će do vašeg mozga za nekih 15-ak minuta nakon obroka, a kada osetite sitost, morate prestati da jedete, ako zaista želite da izgubite višak kilograma.

Unosite sve nutritijente

Da biste svoju ishranu kontrolisali i jeli zdravo, a bili siti, veoma je važno da u svaki obrok uključite barem malo proteina. Udeo obroka, koji sadrži ugljene hidrate bi trebalo da se sastoji od složenih ugljenih hidrata, koji se sporo razgrađuju u procesu varenja i dugo nas drže sitima. Ostatak vašeg obroka pretežno bi trebalo da bude povrće uz malu dozu mlečnih proizvoda.

Ovakva kombinacija sva 3 osnovna obroka učiniće da budete bez problema siti tokom celog dana, a i dalje na pravom putu, kada je gubitak kilograma u pitanju.

Jedite hranu bogatu vlaknima

Vlakna su idealno rešenje da vas što duže održe sitim i da smanje preveliku želju za slatkišima, koju često ima svako od nas. Vlakna su sastavni deo voća i povrća, pa je voćna salata idealna užina, jer pored toga što će vas zasititi, šećer iz voća će zadovoljiti vašu potrebu za slatkišima.

Razvijajte svest o količini

Promenite svoje navike kada je obrok u pitanju. Ako ste navikli da svaki put dospete još malo u tanjir zaboravite na to. Prva lekcija, kontrole porcija je da je vaš obrok samo ono što ste sipali u tanjir, sve preko toga je višak, koji će se taložiti u vidu masnih naslaga, a vi to ne želite.

Izaberite mudro

Da biste zaista održali kontrolu nad svojim apetitom, potrebno je da mudro odaberete namirnice koje tokom dana jedete. Neke namirnice ubrzavaju vaš metabolizam i utiču na sagorevanje većeg broja kalorija.

Kada je ishrana u pitanju, male promene zaista mogu imati blagotvoran uticaj na naš metabolizam, a samim tim i na naše telo. Kontrola porcija naučiće vas da zdrava ishrana i umerenost u jelu, mnogo efikasnije daju željene rezultate, kada je mršavljenje u pitanju. Zato je krajnje vreme da zauvek zaboravimo rigorozne dijete i izgladnjivanje!

Teodora Vuković

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp