Search
Close this search box.

Zašto bi trebalo da postanete ranoranilac

Nije ni čudo što se teško budimo ujutru – mrak je! Blagodeti zimskih dana su opšte poznate – dan je jako kratak, a mrak pada već u popodnevnim časovima, što nas dodatno uspavljuje. 

Da biste se probudili sveži možete primeniti par trikova pred spavanje. Recimo, popiti čaj od kamilice ili NE tumarati po planeti Instagram ispod pokrivača do dva ujutru. Ali šta biste to mogli da probate nakon buđena, kako bi vam ustajanje bilo bar malo olakšano? 

Prestanite da pritiskate ,,snooze” dugme! 

Mislite li da ćete lakše izmileti iz tople posteljine ako navijete sat 45 minuta pre ustajanja i onda do tog trenutka na svakih deset minuta pritiskate dugme za odlaganje alarma? Ne baš. Ovom lošom navikom uskraćujete sebe za 45 minuta dubokog, kvalitetnog sna koji bi vam više prijao nego često prezanje iz dremke zbog alarma. Probajte umesto toga da navijete sat na tačno vreme ustajanja, a telefon da stavite na drugi kraj sobe tako da se morate podići iz kreveta da biste ga ugasili. 

Držite se rasporeda 

Ljudi u proseku spavaju sat vremena duže vikendom. Potreba za tim je neosporna, ali može i dovesti do toga da poremetite bioritam i da vam bude teže da se probudite kada dodje ponedeljak. Probajte da se probudite u približno isto vreme i vikendom, a onda da organizujete sebi popodnevnu dremku (power nap) u trajanju od pola sata. 

Umijte se hladnom vodom 

Stari je to trik, ali funkcioniše idalje. Jedna studija iz 2003. godine kaže da se ljudi koji se umiju hladnom vodom posle kratke dremke momentalno se osećaju manje umorno. Umivanje hladnom vodom može izazvati automatski refleks koji će prouzrokovati talas adrenalina i tako vas lakše razbuditi. 

Pokrenite se! 

Koju god vežbu da volite – od joge do čučnjeva, nekoliko minuta ove jutarnje rutine će vas probuditi ujutru. One takođe uzrokuju talase adrenalina, a i umanjuju rizik da ćete biti pospani u toku dana. 

Popijte malo vode 

Ipak ste bili bez vode prethodnih osam sati. Pokazalo se da oni koji unose tečnosti u organizam ujutru ispoljavaju mnogo veću motivisanost, a znatno manju pospanost. Osim toga, nedostatak tečnosti izaziva umor i glavobolju. Preporučuje se bar jedna čaša mlake vode u toku prvog sata nakon buđenja. 

Pravite više jutarnjih planova 

Kako se za Božićno jutro probudite tako lako? Zato što stižu gosti, postavlja se tradicionalna trpeza, a i pokloni su u priči, zar ne? Uzbuđenje je ono što vam treba. Neka sledeće viđanje sa prijateljima bude na doručku, a dejt na jutarnjoj kafi. Radost susreta sa dragim osobama će vas sigurno motivisati da širom otvorite sanjive oči!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp