Search
Close this search box.

Svetski dan prevencije nedostatka joda: Evo kako možete znati da vam nedostaje ovaj dragoceni mineral

Pexels

Svetski dan prevencije nedostatka joda obeležava se svakog 21. oktobra sa ciljem da se podigne svest javnosti o važnoj ulozi joda u očuvanju ljudskog zdravlja.

Nedostatak joda je jedan od najčešćih zdravstvenih problema u svetu koji se može sprečiti. 

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije (WHO) nedostatak joda ugrožava  oko dve milijarde ljudi u svetu i glavni je uzrok pojave mentalne retardacije.

https://www.mycupoftea.rs/jod-mineral-za-dobro-zdravlje-evo-gde-ga-ima-najvise/
  1. znakova koji ukazuju na to da vam možda nedostaje jod u organizmu:
  1. neočekivano povećanje telesne težine
  2. osećaj malaksalosti 
  3. hronični umor 
  4. gubitak kose 
  5. suva koža 
  6. problemi sa učenjem i pamćenjem
  7. neregularni menstrualni periodi 
  8. gušavost, odnosno uvećanje štitne žlezde
  9. loše raspoloženje
  10. grčevi u mišićima 

Dr David Brownstein, autor knjige „Iodine: Why You Need It, Why You Can’t Live Without It“ (Jod,: Zašto vam je neophodan, zašto ne možete živeti bez njega) ističe da sve žlezde u organizmu zavise o adekvatnom nivou joda za optimalno funkcioniranje.  Nedostatak joda dovodi do neravnoteže endokrinog sistema. Nemoguće je imati uravnotežene hormone bez adekvatne količine joda.

https://www.mycupoftea.rs/5-nacina-na-koje-jod-utice-na-vase-zdravlje/

Ljudsko telo ne može da proizvede niti skladišti jod, pa je stoga neophodno da se svakodnevno unosi.

Unos minerala je najbolji putem hrane i pića. Takav unos je mnogo korisniji nego kada se koriste suplementi. Najbolji izvori joda u ishrani su alge, morska riba i morski plodovi.

Apsorpcija joda može biti smanjena i unosom namirnica iz grupe goitrogena, u koje spadaju kupus, karfiol, kelj, prokelj, brokula, senf, soja, semenke lana, kikiriki i drugo.

Foto: Pexels

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp