Search
Close this search box.

7 fitness saveta: Kako preživeti praznike?

Praznici su tu, a svi koji još uvek niste, već danas ćete otići u veliku nabavku za pripremu bogate Novogodišnje trpeze, što znači da sa dočekom Nove godine kreće i onih čuvenih dve nedelje uživanja u hrani i prazničnoj atmosferi. Međutim, kada negde oko 15. januara ponovo uđete u svoju rutinu obično primetite da farmerice mnogo teže zakopčavate, da se budite natečeni, a kada oni najhrabriji od nas stanu na vagu, videće nekoliko kilograma viška nakupljenih tokom praznika.

Možemo li da predupredimo ovu situaciju i napravimo neki balans, da odolimo barem nekoj od ukusnih namirnica i pokušamo da čak i tokom praznika treniramo 3-4 puta nedeljno? Ako želite da zadržite top formu u vreme kada je pred vama toliko iskušenja, motivišite sebe na trening, a pripremili smo još nekoliko saveta, koji će vam pomoći da sačuvate svoju liniju tokom praznika.

Početak Nove godine je pravo vreme da donesete nove odluke, a neka prva među njima bude ona o životnom stilu. Sve što možete da uradite danas, ne ostavljajte za sutra, jer to sutra obično postane kraj nedelje, meseca, a neretko nikad i ne dođe na red.

Ovoga puta za vas smo izdvojili nekoliko korisnih fitness saveta, koji će vam pomoći da bez malo muke prevaziđete praznike i sve ono što oni sa sobom nose.

#1. Nemojte da prestanete sa treninzima samo zato što su praznici, jer time sebi nanosite dvostruku štetu. Pored toga što ćete sebe izbaciti iz rutine i olenjiti se, unosićete mnogo više od potrebne količine kalorija i na taj način ćete početi da se gojite, a to je poslednje što želite.

#2. Tokom praznika slatkiši su najveći izvor iskušenja, ali pokušajte da se zaustavite na jednom kolaču, ili jednom parčetu torte, ili, ako sami pripremate prazničnu trpezu, odaberite zdrave recepte za vaše praznične poslastice.

#3. Tokom praznika, naš organizam je podložan nakupljanju toksina, zato pokušajte da pijete što više vode, kako biste pročistili organizam, hidrirali se i dali sebi dodatnu dozu energije i svežine.

#4. Ne preterujte. Nađite meru kada su hrana i piće u pitanju, jer sve je u balansu.

#5. Trudite se da od 3 osnovna obroka u danu barem jedan bude zdrav i odmah nakon Božića vratite se zdravom režimu ishrane, bez dana odlaganja.

#6. Ne samo za praznike, već i generalno, ako želite da budete zdravi i izgledate lepo, neophodno je da shvatite da uživanje u hrani ne podrazumeva prejedanje.

#7. Zapitajte sebe šta vam je prioritet, da li da i nakon praznika izgledate sjajno, ili da jednostavno izgubite svaku meru i odate se hedonizmu. Kada sebi iskreno odgovorite na to pitanje, biće vam jasno kojim putem treba da krenete.

Naravno da praznici sa sobom donose i opuštanje, tako da niko od nas neće biti vojnički disciplinovan, međutim, ako se zaista potrudite pronaći ćete balans u svemu, uživaćete i u praznicima, porodici, omiljenim namirnicama, ali ćete se i sjajno osećati u svojoj koži!

Teodora Vuković

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp