Imati loš dan je užasno, a još kad povrh svega morate i na posao – tad je milion puta gore. Zato je jako bitno da znate kako da izađete na kraj sa neraspoloženjem na radnom mestu. Realnost je da su ti loši dani prosto deo našeg života i da nije poenta da se svaki put prepustimo lošoj energiji i mrzovolji, već da naučimo kojim mehanizmima se možemo služiti kako bismo prošli kroz sve to što profesionalnije moguće.
Za mnoge ljude loši dani ispoljavaju se naletima emocija: bes, tuga, zbunjenost, isfrustriranost – i sve to pre ručka! Za nekoga ovo rezultira lošim fokusom na zadatke i istresanjem na kolege i ostale nesrećnike koji im se u tom trenutku nađu u blizini.
Činjenica je, pak, da kao odrasla osoba na radnom mestu nemate prava da se, eto tako, istresate na drugima ili da se krijete u sobi za pauzu. Postoje zdravi načini da se suočite sa ne tako dobrim/užasnim/očajnim danima, pa hajde da pogledamo koji su. Možda ćete zahvaljujući njima znati šta da radite sledeći put kada se osetite loše na poslu.
Budite par minuta sami
Naravno, ovo zavisi od toga kakvo je vaše radno okruženje, ali ako imate grozan dan, mnogo vam može pomoći ako biste mogli da se sklonite na sekund. Šta god da vas je iznerviralo, bitno je da prepoznate kada ste blizu ,,eksplozije“ i da izdvojite par minuta za sebe. Dovoljno je i da odete do toaleta i fokusirate se na duboko disanje, ma koliko imali želju da vrisnete.
Ograničite proboj vašeg privatnog života u profesionalni
Naravno, ovo se ne važi ako je u pitanju zaista hitan slučaj. Međutim, ako vas zove mama da bi razgovarala o rasporedu sedenja na slavi, to definitivno može da sačeka do posle posla. Pre svega, nije baš dobro da vas uhvate kako raspravljate o nekim ličnim stvarima dok traje radno vreme, a uz to – nema potrebe da bespotrebno namećete sebi još stresa dok pokušavate da radite.
Pustite malo opuštajuće muzike
Već smo govorili o tome kako muzika podstiče produktivnost, tako da – ako vam je dozvoljeno da nosite slušalice na poslu, napravite plejlistu klasične ili instrumentalne muzike. Iako možda ne možete da slušate muziku na radnom mestu, nosite slušalice u torbi kako biste odslušali koju pesmu na pauzi za ručak.
Prihvatite činjenicu da svi greše
Ako vam je loše jer ste nešto zabrljali, setite se da apsolutno nema poente da se time opterećujete. Prošlost je prošlost i jedina stvar koju možete uraditi je da ispravite svoje greške najbolje što možete i gurate napred. Popričajte sa šefom ili kolegama o tome kako da reagujete dalje, ali setite se da ne treba da odustajete i upropastite sebi dan zato što ste besni na sebe. Budite proaktivni u potrazi za rešenjem!
Zatražite pomoć kada vam je potrebna
Ako vam je u glavi haos, ne bojte se da pitate nekoga za instrukcije ili da vam pobliže objasni šta se od vas traži na određenom zadatku. Kada imate loš dan, vrlo lako sve može postati nejasno, ali činjenica je da ne smete da dozvolite da se smanji kvalitet vašeg rada samo zato što ste vi u bedaku. Potpuno je u redu da tražite pojašnjenje, jer svi imamo dane kada nam mozak radi malo sporije.
Foto: Pexels