Treba vam opravdanje da počnete da štedite za novu Šanel torbu? Ispostavlja se da nije samo upadljivi aksesoar koji možete nositi unaokolo, već i investicija. Sećate se kada smo pisale o Birkin tašnama i kako njihova vrednost vrtoglavo raste? E, pa, isto se dešava i sa Šanelom.
Vrednost im je porasla za više od 70% u proteklih pet godina. Dakle, imala je veći skok nego sama berza.
Istraživanje, kao i za Birkin tašnu, dolazi sa sajta Baghunter. Stoga ne morate da shvatate ovo kao čvrst finansijski savet, već kao interesantnu perspektivu – luksuzne stvari dobijaju na vrednosti tokom vremena.
Klasična Šanel torba srednje veličine pojavila se na tržištu 1955. godine i tada je koštala svega 200 evra, a onda se 1990. prodala za oko 1.100 evra. Danas cifra iznosi vrtoglavih 4.300 evra. Sveukupno joj je vrednost porasla za 71,92% između 2010. i 2015.
Neka od povećanja cene mogu se pripisati inflaciji, ali to definitivno nije cela priča. Pretpostavlja se da je sam Šanel povisio cene kako bi uvećao profit i održao brend ekskluzivnim. Cena se nije uvek kretala ujednačenim tempom na gore. Nekih godina je ,,skakala u nebesa“, a nekada je ostajala ista.
Iz Šanela tvrde da, kao i svi luksuzni brendovi, oni ,,podešavaju“ cene u skladu sa promenama modela, troškova proizvodnje, kao i cene sirovih materijala.