Search
Close this search box.

Kako da trčanje postane vaša strast?

Volite li trčanje? Da li ste i vi možda jedni od onih kojima sve vezano za trčanje izgleda lepo i korisno, ali nikako da se i sami usudite da krenete u tu avanturu? Ivan Cakić ima 29 godina, dugo se profesionalno bavio fudbalom, a onda je ljubav prema sportu preusmerio na trčanje. Učestvovao je u mnogobrojnim maratonima i polumaratonima a neki od njih su trke u Beogradu, Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, na Kopaoniku, Srebrnom jezeru, na Plitvičkim jezerima, u Kruševcu, Budimpešti… Danas ćemo od Ivana iz prve ruke saznati koje su to pozitivne strane trčanja i kakva iskustva nosi sa brojnih trka u kojima je učestvovao. 

Zašto baš trčanje?

“Dugo vremena sam se bavio fudbalom, a trčanje je moj hobi poslednjih nekoliko godina. Kroz ovaj sport sam upoznao dosta zanimljivih ljudi, ali ono što je još važnije upoznao sam i svoje kako fizičke tako i psihičke mogućnosti. Stalno postavljam sebi ciljeve, bilo da su oni vezani za vreme ili kilometražu i zaista je prelep osećaj kada to ostvarite i onda idete dalje, postavljajući pred sebe novi zadatak. Osećaćete se bolje i imaćete više samopouzdanja.”

Koliko vremena je potrebno da se pripremimo za maraton?

“Potrebno je mnogo truda, a vreme je individualna stvar i zavisi od toga u kakvoj ste fizičkoj formi. Ja bih uvek savetovao da se krene sa kraćim trkama 5km, 10km, kao što je trka We run Belgrade, pa onda da se pređe na polumaraton, koji je dužine 21 kilometar, pa tek onda da se odvažite na jedan krupan korak kao što je maraton. Ukoliko ste u dobroj formi i već se bavite nekim sportom, sigurno da ćete biti u prednosti u odnosu na ljude koji uopšte ne treniraju. Međutim i ljudi koji nisu u fizički spremni za nekoliko meseci redovnih treninga mogu postići mnogo toga. Ono što je najvažnije je da budete uporni i da ne odustajete.”

Da li ti planiraš svoje treninge unapred?

“U većini slučajeva da. Planiram da trčim neku određenu distancu, tempo ili intervale. Treninge trčanja možete kombinovati i sa ostalim treninzima ako se bavite još nekim sportom. Konkretno ja ih kombinujem sa treninzima u teretani. Desi se naravno i poneki propušten trening, ali ono što je važno je da to i nadoknadite, jer trčanje zahteva kontinuitet.”

Svi govore o fizičkoj spremnosti, a koliko je zapravo važna psihička priprema?

“Psihička priprema je podjednako važna, a to ćete naročito primetiti na samim trkama ili kada radite treninge dužine. To su trenuci kada shvatimo koliko smo zapravo psihički jaki i da često možemo da postignemo i više od onoga što smo zamišljali.”

Koji je po tvom mišljenju najlepši, a koji najteži deo trke?

“Najlepši deo je svakako cilj, a najteži deo zavisi od trke do trke. Ono što je presudno u tim trnucima je svakako ova malopre pomenuta psihološka strana.”

Mnogi kažu da je trčanje u neku ruku kolektivan sport i da je važna podrška ekipe na samoj trci. Slažeš li se sa tim?

“Sami treninzi i trke mogu biti lakši u društvu. Dobra ekipa je naravno bitna kao i u svakom sportu. Ipak, na kraju krajeva trčanje je individualni sport i samo od vas zavisi kakav rezultat ćete postići. Podrška od ljudi sa kojima trčite ili ljudi iz vašeg okruženja je uvek dobrodošla.”

Koja je trka na koju bi se uvek vratio i postoje li neosvojeni maratoni koji su ti želja?

“Svaka trka je posebna na svoj način. Kada bih morao da izdvojim jednu, to bi bio maraton na Plitvicama, delom zbog prelepe prirode, a delom i zbog toga što je to bio moj prvi maraton. Polumaratoni i maratoni u svim većim gradovima su posebno zanimljivi, jer ćete imati priliku da upoznate grad na potpuno drugačiji način. Postoji mnogo maratona koje želim da trčim, ali ono što je plan za bližu budućnost su definitivno Atina, Zagreb i Ljubljana. “

Postoji li još neki savet za ljude koji žele da počnu sa trčanjem?

“Krenite odmah, sa brzim hodanjem ili kratkim trčanjem, što pre krenete brže ćete postići svoj cilj. Planirajte i kombinujte različite treninge i rute da biste izbegli monotoniju. Postavljajte sebi ciljeve, ali ono što je još važnije je da slušate svoje telo i uspeh ćete primećivati iz dana u dan. Na internetu možete naći mnogo saveta i unapred sastavljen plan treninga. Postoje i mnoge aplikacije koje će vam pomoći da merite dužinu trčanja ili vreme i sve to vam naročito, ako ste početnik, može biti od koristi. Naravno, odaberite udobne patike, lepo mesto u prirodi i spremni ste za vaš prvi trening. Postoje i mnogi klubovi za trčanje, a ukoliko smatrate da je lakše trenirati u društvu možete postati njihov član. Tu ćete čuti mnogo korisnih saveta i dobiti podršku, što je veoma važno na početku. Ukoliko volite prirodu i putovanja, onda je trčanje definitivno za vas.”

My cup of tea tim preporučuje vam da se prijavite na trku We run Belgrade, koja se održava 17. septembra i testirate svoje mogućnosti. Pre toga priključite se grupi koja već uveliko trenira, a sve informacije o lokaciji i satnici treninga možete pronaći na njihovoj zvaničnoj Facebook stranici!

A kako je prošao prvi trening trčanja, naše glavne i odgovorne urednice, Ružice Petronijević, pročitajte ovde!

Sandra Lejić

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp