Poslodavci definitivno proveravaju prisutnost kandidata na društvenim mrežama kada ih razmatraju za određenu poziciju. Dobra vest u svemu tome je da je u vašoj moći da plasirate svoju poslovnu stranu na koji god način želite.
Evo šta iskusni profesionalci rade kada je o društvenim mrežama reč:
Prave poslovne naloge
Već znate da vaš LinkedIn profil, na primer, mora biti profesionalan stalno, ali oni ljudi koji su ozbiljni u tome da definišu svoj lični bred i kontrolišu svoju online sliku će i na drugim mrežama napraviti poslovan nalog kako bi se prikazali u najboljem svetlu. Na ovaj način će, kada vas budu pretraživali, poslodavci videti šta ste sve postigli, a ne slike vašeg sestrića u kostimu betmena.
Vode računa o podešavanjima privatnosti
Ukoliko je vaš privatni Twitter nalog prepun ljutitih političkih raspravi ili čarki sa korisničkom podrškom neke kompanije, razmislite o tome da ga zaključate. Isto važi i za vaš Instagram, a ne bi bilo loše da pogledate podešavanja privatnosti i na Facebook-u. Možda niste svesni koliko su neki delovi vašeg naloga tamo javni.
Održavaju profil „čistim“
Možda deluje očigleno, ali nije baš najjasnije svima. Naravno da bi vaši nalozi na društvenim mrežama trebalo da oslikavaju vašu ličnost, ali određeni tipovi objava mogu da naruše vaš poslovni imidž. 83% poslodavaca kaže da su reference na drogu ili poroke najznačajnija crvena zastavica, kao i seksualni sadržaj. Psovke, diskriminacija, ogovaranje kolega i govor mržnje vas takođe može koštati posla.
Osvežavaju svoj LinkedIn profil i imaju uvek dobru sliku na njemu
Kao što već verovatno i znate, vaš LinkedIn profil može biti presudan kada je reč o šansi za dobitak posla, a preko 90% poslodavaca proverava ovu mrežu kada razmatra kandidate. Šta oni to gledaju tamo? Proveravaju vaše profesionalno iskustvo, zajedničke kontakte, primere vašeg rada i objave koje ste podelili.
Aktivni su na svojim nalozima
Ukoliko imate Twiter nalog, ali ste poslednji put tvitovali u maju 2011. godine, ljudi će se zapitati. Aktivan profil označava da ste u toku sa događajima, da pratite razvoj i novosti u svojoj branši i da se proaktivno povezujete sa svojim (možda i budućim) kolegama. Ukoliko neku društvenu mrežu ne koristite kao ranije, najbolje je da je ugasite.
Ovde pročitajte i tekst o tome Kako zaraditi na Instagramu!