Hteli mi to da priznamo ili ne, svet se vrti oko novca. Potreban nam je da bismo opstali, jer je sistem u kome živimo baziran na valuti koju koristimo. I mada bi, u teoriji, čovek uspeo da preživi i bez novca, to preživljavanje mu ne bi bilo lagodno i lako. Odrekao bi se mnogih zadovoljstava počevši od struje, prehrambenih proizvoda, garderobe i obuće, brzog prevoza i svega onog što se sa tim dalje povezuje. Zato i nije čudno kada ljudi pokušavaju da u svemu što ih zanima nađu novčanu korist. Naravno, ni savremene tehnologije i vidovi komunikacije nisu izuzeti iz te priče te ćemo se danas pozabaviti Instagramom i poboljšanjem kućnog budžeta.
Verovali ili ne, neki ljudi danas žive isključivo od socijalnih mreža. Ogroman je broj onih koji zarađuju za život baš na Instagramu. Verovatno se pitate kako. Ključna stvar je uticaj. To su vam oni takozvani influenseri koje niko ne priznaje, a oni lagano mlate lovu dok uživaju u životu. Naš narod je navikao da za poštene pare moraš pošteno i da se naradiš. U eri interneta neke stvari se ipak odvijaju dosta lakše i brže pa parice mogu da vam pronađu novčanik i bez mnogo znoja. Ipak, ako pogledamo širu sliku nije ni influenser biti lako, no svakako je lakše od mnogih drugih poslova.
Ako još niste čuli za Instagram ili se njime niste bavili, ovo je pravi trenutak da se upustite u Instapriču. Instagram je aplikacija u vlasništvu Fejsbuka. Primarno je napravljena za kačenje fotografija, ali se vremenom priča razvila u nešto mnogo veće od online fotoalbuma. Danas je ovo mreža koja predstavlja marketing tržište, komunikacijski kanal, inspiraciju… Na Instagram možete da kačite fotografije, video klipove, fotke i snimke koji nestaju u roku od 24h, možete da se dopisujete i možete da zaradite pare. Priča je otišla toliko daleko da možete da živite isključivo od novca zarađenog na Instagramu. Ako imate mnogo sreće možete i da se obogatite zahvaljujući njemu, da proputujete svet, da budete poštovani i cenjeni.

ZARADA
Ne možete zaraditi novac direktno od Instagrama kao kompanije, ali možete iskorititi Instagram da zaradite od drugih. Postoje dva načina: da postanete influenser ili da postanete brend. Šta to zapravo znači? Ako ste influenser onda klijentima prodajete svoj medijski prostor koji ste izgradili. Na primer @iva_chu je influenser. Izgradila je svoj medijski prostor, ima svoju publiku i ljude koji joj veruju. Schweppes je klijent. Schweppes plaća Ivi da na svoj medijski prostor okači sliku sebe i flašice Schwepess-a i tako ga izreklamira. Ljudi koji joj veruju će pomisliti ,,Iva pije Schweppes, mogla bih da probam ako ona kaže da je lep.” Sve je to okej dok Iva reklamira ono što voli i što joj odgovara. Do tada njen uticaj ostaje pravi, realan i nepoljuljan. Iva nikada ne sme da se proda, jer će poljuljati svoj kredibilitet. A verujte on se gradi godinama, a ruši u sekundi kao kula od karata. Drugi način je, kao što rekoh, da budete brend. Recimo @diline_dresses je brend. Oni kače fotografije svojih haljina i traže potencijalne kupce. Devojka koja ih prati će ugledati haljinu na fotografiji i poručiće je za sebe. Tako je @diline_dresses zaradio zahvaljujući Instagramu, jer da ta devojka nije videla tu fotografiju ona ne bi ni kupila njihovu haljinu.

KAKO POSTATI INFLUENSER?
Iako deluje prilično lako – zapravo je veoma teško postati influenser. Influenser je osoba u koju određena grupa ljudi ima poverenje. No, to poverenje se ne gradi preko noći, već se do njega dolazi vremenom – mesecima, godinama. Sve što treba da uradite je da budete iskreni. I da ne žurite. Brzopletost će da vas košta. Ponavljam, deluje lako ali je veoma teško ne ubrati voćku sa drveta poznanja koje vas mami. No kada izgradite poverenje žurka počinje. Bićete plaćeni da iskažete svoje mišljenje. Ali tu se priča ne završava. Izgrađeno poverenje mora da se čuva i mnogo je vrednije od lake love koju vam može ponuditi neki klijent. Naravno, kao influenser možete pored novca dobiti i mnoge pogodnosti besplatno. Na primer: Besplatan bioskop, besplatno teretanu, besplatnu šminku, besplatan taksi, besplatnu hranu… i tako dalje. I sve to u zamenu za jednu fotografiju.

KAKO POSTATI BREND?
Bilo da nudite proizvod ili usluge, Instagram je idealno mesto za pronalazak kupaca. Ako pravite kolače ili masirate, ako pravite nakit ili vozite taksi, ako imate restoran ili prodajete maskice za telefone… ma bilo šta… Instagram je mesto za vas. Zašto? Zato što su ljudi tamo. I biće ih sve više i više. Predstavite svoje proizvode, svoju ponudu, komunicirajte sa vašim potencijalnim klijentima ili stalnim kupcima. Naučite da prodate proizvod na osnovu fotografije ili snimka.

MALE VAŽNE SITNICE
Sada, kada ste saznali (zapravo zagrebali po površini) šta radi influenser i kako postati brend na Instagramu vreme je da se pozabavimo sitnicama od kojih zapravo sve i zavisi. Kako odabrati idealno Instagram ime, kako napraviti dopadljivu fotografiju, kako urediti fotografiju, kako steći više pratilaca, kako koristiti hashtagove, kako boostovati postove, kako pravilno koristiti Instagram LIVE i Instagram STORY, kako izbeći greške, kako doći do klijenata i kupaca… i još mnogo toga saznaćete na InstaFoto radionici koja će se održati 7. maja na Alfa Univerzitetu. Zapravo, toga dana biće održane 2 radionice:
- InstaFoto 1 za sve one koji nisu bili na prvoj radionici
- InstaFoto 2 za sve one koji su bili na InstaFoto 1 i žele da nauče još više.
Cena ulaznice:
- InstaFoto 1 je 300din
- InstaFoto 2 je 400din
Paket InstaFoto 1 i InstaFoto 2 je 700din