Search
Close this search box.

Šanel torbama raste vrednost brže nego berzi

Treba vam opravdanje da počnete da štedite za novu Šanel torbu? Ispostavlja se da nije samo upadljivi aksesoar koji možete nositi unaokolo, već i investicija. Sećate se kada smo pisale o Birkin tašnama i kako njihova vrednost vrtoglavo raste? E, pa, isto se dešava i sa Šanelom.

Vrednost im je porasla za više od 70% u proteklih pet godina. Dakle, imala je veći skok nego sama berza.

Istraživanje, kao i za Birkin tašnu, dolazi sa sajta Baghunter. Stoga ne morate da shvatate ovo kao čvrst finansijski savet, već kao interesantnu perspektivu – luksuzne stvari dobijaju na vrednosti tokom vremena.

chanel2

Klasična Šanel torba srednje veličine pojavila se na tržištu 1955. godine i tada je koštala svega 200 evra, a onda se 1990. prodala za oko 1.100 evra. Danas cifra iznosi vrtoglavih 4.300 evra. Sveukupno joj je vrednost porasla za 71,92% između 2010. i 2015.

Neka od povećanja cene mogu se pripisati inflaciji, ali to definitivno nije cela priča. Pretpostavlja se da je sam Šanel povisio cene kako bi uvećao profit i održao brend ekskluzivnim. Cena se nije uvek kretala ujednačenim tempom na gore. Nekih godina je ,,skakala u nebesa“, a nekada je ostajala ista.

Iz Šanela tvrde da, kao i svi luksuzni brendovi, oni ,,podešavaju“ cene u skladu sa promenama modela, troškova proizvodnje, kao i cene sirovih materijala.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp