Kad vam neko kaže: “Radim od kuće” to vam sigurno zvuči, kao posao iz snova. Posao koji možete obavljati iz svog doma, dok ste po ceo dan u pidžami, u koji vam se niko ne meša i gde ste sami svoj gazda. Međutim, sve ima svoje mane, pa čak i posao od kuće, jer vrlo često nam je teško da izbalansiramo poslovne i privatne obaveze, kada se nalazimo u svom domu, pa se naša produktivnost povremeno spusti na vrlo nezavidan nivo.
Da biste efikasno obavljali svoj posao, od kuće, pre svega, potrebno je puno discipline! Jednostavno, kod kuće vas privlače, ili ometaju mnoge stvari, koje u kancelariji nikada ne bi mogle da vam smetaju i zbog kojih je vaša produktivnost nekada niska, ali to nije ništa što ne možete promeniti na bolje.
Veoma je važnno da znate, šta je ono što vas čini produktivnim i organizovanim, a mi vam donosimo savete, koji će u mnogome poboljšati vašu produktivnost, ako ste i vi jedan od srećnika, koji rade od kuće.
1. Odvojite radni prostor od privatnog
Kada vaše lične obaveze, neprimetno, uplove u vaše radne obaveze, produktivnost lagano počne da opada. Ovaj problem poznat je svima koji imaju iskustvo rada od kuće. Teško je odvojiti ove dve sfere života, kada radite kod kuće, jer vaša porodica želi pažnju, kada ste već tu, a kada vam treba odmor, želite pogledati TV, što prerasta u sate neproduktivnog rada.
Naravno, postoji rešenje ovog problema. Sve što vam treba je dobra volja. Ukoliko možete, napravite radni prostor u svom domu, izolovan od buke i svih drugih stvari, koje vam odvlače pažnju. Ako za to ipak nemate mogućnosti, odlučite se kada u toku dana je vaše vreme samo za posao i nemojte ga mešati sa svojim privatnim vremenom. Kada imate 5 radnih, produktivnih sati, ostaje vam dovoljno vremena i za kućne poslove i za porodicu, a i za sebe.
2. Organizujte svoj radni prostor
Gde god da se okrenete, sve je pretrpano. Radni sto vam je pun beležnica, papira, faktura i drugih, u tom trenutku apsolutno nepotrebnih stvari. Isto je i sa radnom površinom vašeg računara. Sva ta gužva čini vas konfuznim. Zato je važno da se dobro organizujete i uredite svoj prostor.
Ne radi se o tome da se ne možete snaći u sopstvenom “neredu”, ali ponekad jednostavno ne znate gde vam se šta nalazi i potreban vam je red, kako biste uštedeli svoje vreme. Predlog je da jednom nedeljno sredite svoj sto. Razvrstate papirologiju, odložite suvišne beležnice i odlučite se za jednu. Sredite svoj mail i radnu površinu računara i proverite svoje planove. Jednostavno, na ovaj način uštedećete mnogo vremena i pomoćićete sebi da budete efikasniji.
Pitali smo uspešne poslovne ljude za savet – Evo kako da i vi postanete najbolji u svom poslu!
3. Obucite se
Većina ljudi, kojima posao omogućava da provedu dan kod kuće, čine to, boraveći ceo dan u pidžami. Međutim, pokušajte da se obučete kao da svakog dana imate neki poslovni sastanak. Verujte, da će to dosta uticati na vaš način razmišljanja i više ćete biti fokusirani na posao.
4. Uložite u svoj radni prostor
Naravno, ovo važi za one, koji mogu sebi obezbediti radni prostor u okviru svog doma. Udoban i prijatan radni prostor u mnogome utiče na našu motivaciju za rad, a da ne govorimo o tome da ukoliko naš posao podrazumeva mnogo sati sedenja u toku radnog dana, to dodatno utiče i na naše zdravlje. Uložite u udoban nameštaj za svoju kućnu kancelariju, jer je to investicija koja će uticati i na vašu produktivnost, ali i na vaše zdravlje.
5. Promenite radni prostor
S vremena na vreme, rad od kuće jednostavno ne funkcioniše. Srećom, vi imate potpunu slobodu da radite bilo gde. Dobra ideja je da tih dana, radite iz omiljenog kafića ili iz biblioteke. Ova mala promena uticaće na vaše raspoloženje i učiniće da budete mnogo efikasniji tog dana.
Postavite sebi ova 3 pitanja, kako biste pronašli izgubljenu motivaciju
6. Naučite kad treba da prestanete da radite
Svi uspešni ljudi znaju kada je vreme da se sa poslom stane. Nikako nije dobro da radite mnogo više jer znate da vam je posao tu, odmah pored vas i da bi vam bilo bolje da završite obaveze, nego da gledate TV. Međutim, svakome od nas je potrebna pauza od posla. Vreme za sebe je preduslov za produktivnost narednog radnog dana.
Pokušajte da se pridržavate ovih saveta barem mesec dana i primetićete kako ste postali zaista produktivni, uz to, vrlo brzo ćete steći nove radne navike!
Autor: T. P.