Balansiranje između poslovnih i privatnih obaveza može biti teško, a ukoliko ste uz to neorganizovani postaje sve teže. U ovoj situaciji, pomoći će dobro organizovan planer, bilo da je reč o opipljivoj svesci ili telefonskoj aplikaciji, obaveze koje su zapisane uvek možemo proveriti, reorganizovati i rasporediti tako da svakoga dana uspevamo da obavimo sve što smo isplanirali, bez uzaludnog odlaganja.
Najbolja taktika za dobru organizaciju planera je da ga podelite na dve kolone i fokusirate se na rokove za obavljanje obaveza, a ne na sam broj obaveza, koji vas po malo frustrira.
Leva kolona neka bude kolona krajnjih rokova. Ona je veoma pogodna u slučaju kada znate važne datume svojih obaveza već na početku meseca. Bilo da je reč o unapred zakazanom poslovnom sastanku ili kolokvijumu, već na početku meseca znate tačan datum te obaveze i upisaćete ga u kolonu krajnjih rokova.
Desna kolona trebalo bi da bude predviđena za dnevne zadatke. To je vaša dnevna to do lista i trebalo bi da se sastoji iz 3 dela: poslovnog, dela za slobodno vreme i dela za rad na sebi. Uz to, bitno je da vaš dan ne bude preopterećen dnevnim zadacima, kako biste mogli sve i da ih ispunite. Za redovno izvršavanje svojih obaveza, primetili smo, bićete mnogo motivisaniji, ako svakodnevno budete imali što raznovrsnije obaveze, koje će vaš dan, iako zauzet, učiniti zabavnim.
Ključ dobre organizacije sastoji se u razbijanju zadataka iz leve kolone, u manje svakodnevne obaveze u desnoj koloni. Na taj način sve ćete rokove ispoštovati, jer ste svakodnevno i dosledno radili na ispunjenju cilja.
Imajte na umu da ne možete isplanirati baš svaki sat u svom danu, život se dešava svuda oko nas i verovatno je mnogo stvari koje će nas ometi. Bitno je da steknemo kontinuitet i dobru organizaciju i neće biti nemogućih zadataka pred nama.
Ukoliko isprobate ovaj metod organizacije planera, uvidećete, ne samo kako sve postižete na vreme, već i kako imate znatno više slobodnog vremena, koje ćete moći da provedete radeći ma šta što vas ispunjava, a samim tim bićete dovoljno inspirisani da nastavite sa ovim načinom planiranja.
Teodora Vuković