Search
Close this search box.

Zanimljivosti o društvenim mrežama

Da li u vašem društvu postoji osoba koja nema nalog ni na jednoj društvenoj mreži? Odgovor je sigurni smo –  Ne! Društvene mreže su definitivno neizostavni deo odrastanja današnje dece, ali i života svih ljudi. Društvene mreže su od svoje pojave do danas mnogo promenile način života ljudi i uticale na promenu čitavog sveta. Svi koji koriste društvene mreže verovatno misle da znaju sve o njima, oni zapravo znaju samo ono što ih najviše zanima.  

Kada je u pitanju statistika Facebook je definitivno mreža koja je okupila najviše korisnika. Facebook koristi više od 1,7 biliona ljudi. Zanimljiva je činjenica koju su izneli stručnjaci govoreći da kada bi Facebook bio zemlja, bio bi treća po veličini, nalazio bi se odmah iza Kine i Indije.  

U poslednjih par godina, čini se da je Instagram preuzeo primat i da je postao omiljena društvena mreža, profile na Instagramu ima oko 500 miliona korisnika. Na ovu društvenu mrežu svakog dana se okači preko 5 miliona fotografija. Definitivno najzastupljenije fotografije su fotografije hrane! 

Na trećem mestu po popularnosti nalazio se Twitter. Nalog na ovoj društvenoj mreži poseduju čak i državni predstavnici, ambasadori i druge uticajne ličnosti, koje ovu mrežu često koriste kako bi dali čak i neka zvanična saopštenja. Prvi objavljeni tvit postavio je Džek Doris 2006. godine, koji je jedan od suosnivača mreže. Napisao je: „Upravo podešavam svoj twttr“ (prvobitni naziv za Twitter). Twitter koristi oko 313 miliona korisnika, ali ga je u trenutku svoje pojave Snapchat pretekao i postao najpopularniji među mlađim generacijama.  

Kako koristiti društvene mreže u poslovne svrhe na najbolji način

Glavna ideja ove aplikacije je mogućnost da svojim prijateljima šaljete slike i poruke koje se same brišu posle nekoliko sekundi. Da je ova aplikacija postala apsolutni hit na internetu svedoči i činjenica da je posle kratkog vremena i Instagram uveo mogućnost InstaStory-ja. Pretpostavljamo da niste znali da bi vam bilo potrebno 158 godina da pogledate sve Snapchat priče koje su nastale u samo jednom danu! Iako svaka objava traje oko 10s, svakodnevno se doda oko 500 miliona priča.  

LinkedIn i Pinterest su društvene mreže koje su postale popularne znatno posle onih gore pomenutih, ali svakim danom sve više korisnika se odlučuje baš za ove mreže. Pinterest predstavlja nešto poput virtuelne table na koju korisnici dodaju interesantne sadržaje. Ova društvena mreža je zabeležila najbrži rast, za vrlo kratak period je dostigla vrh popularnosti. Zanimljiva je činjenica da je 69% korisnika ženskog pola.  

Kada je LinkedIn u pitanju, statistika govori da se na svake 2 sekunde pojavi novi korisnik. Ova mreža važi za najveću poslovnu društvenu mrežu. Osnovana je još 2003. godine. Onima koji nisu preterani poznavaoci društvenih mreža ukratko možemo objasniti LinkedIn kao mesto gde se skupljaju stručnjaci iz raznih oblasti poslovanja. Za ovu mrežu se najčešće odlučuju ljudi koji nemaju profile na drugim društvenim mrežama.  

Pored društvenih mreža za koje ste sigurno svi već čuli ili ih aktivno koristite, predstavljamo vam neke od socijalnih mreža koje možda još uvek niste upoznali.  

Weibo je društvena mreža koja predstavlja klon Twittera. 

Odnoklassniki je društvena mreža namenjena studentima kako bi se povezali sa svojim kolegama. 

Mixi predstavlja intimniju verziju najpopularnije socijalne mreže Facebook. 

Tagged je društvena mreža koja izgledom podseća na MySpace, a glavna svrha je „upoznavanje sa novim ljudima”. 

Taringa! je društvena mreža koja predstavlja kombinaciju Reddita i Twitter. 

3 načina da poboljšate samopouzdanje kroz društvene mreže

 

Društvene mreže i psihologija 

Ukoliko ste ikada imali dodira sa psihologijom, bar nekim osnovnim temama, koje se uče u srednjoj školi, sigurno ste čuli za američkog psihologa Abrahama Maslova koji je tvorac čuvene Maslovljeve hijerarhije potreba. U osnovi ove hijerarhije se nalaze fiziološke potrebe, zatim potreba za sigurnošću, potreba za pripadnošću, potreba za uvažavanjem i potreba za samoaktualizacijom. Verovatno se pitate kakve ovo veze ima sa društvenim mrežama o kojima ste čitali do sada – odgovor pročitajte u nastavku! 

Ukoliko društvene mreže postavimo kao nezaobilzni faktor naših života – što slobodno možemo reći da su postale, kroz njih možemo pokazati koja društvena mreža najviše utiče na određenu grupu potreba. 

 Prvu i osnovnu potrebu za sigurnošću možete postići uz pomoć društvene mreže LinkedIn koja se najviše odnosi na potrebu – stalan posao, jer kao što smo već naveli ova društvena mreža svrstava se u poslovne. Vašu potrebu za pripadnošću najbolje će zadovoljiti najpopularnija mreža – Facebook, samim tim što ste tu okruženi velikim brojem svojih prijatelja koje nikada ne biste uspeli da okupite uživo. Twitter će vam pomoći da u potrazi za uvažavanjem i tako ispuniti vašu treću po redu potrebu, ništa manje važnu od prethodne dve. Kada je samoaktualizacija u pitanju stručnjaci i psiholozi koji su se bavili ovim istraživanjem došli su do zaključka da je jedino logično rešenje sopstveni blog na kom možete iskazati svu svoju kreativnost, na nečemu što je lično vaše i što ste vi kreirali po svojim pravilima niko neće uspeti da vas sputava i usmerava. 

Maja Vlajić

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp