Čestitamo! Nakon godina provedenih nad knjigama i pred računarom, nakon silne potrage za poslom – konačno ste uplovili u realnost profesionalnog života, da tako kažemo. Da, bilo je potrebno dosta vremena i još uvek učite mnoge stvari (i učićete zauvek), ali vaš poslovni život konačno dobija obličje! Kako biste bolje ,,plivali“ u tom svetu, postoje određene stvari koje biste morali da učinite.
Prestanak izbacivanja ne baš tako profesionalnih #tbt slika sa prošlih žurki je samo vrh ledenog brega. Bilo da ste našli posao svojih snova, ili ga još uvek tražite, ovih 13 navika će se u daljoj budućnosti sigurno isplatiti.
- Podesite privatnost na Fejsbuku kako vaše kolege ne bi mogle da vide baš sve slike iz svih vaših izlazaka ikada. Sakrijte sve što ne biste voleli da vaši budući poslodavci vide. Fejsbuk vam omogućava da filtrirate ko može da vidi vaše ček-inove, slike i druge detalje iz vašeg privatnog života. Isto važi i za Tviter i Instagram – podesite naloge tako da ne budu javni.
- Održavajte svoj poslovni adresar. Na taj način biće vam dosta lakše da pronađete kontakt informacije kada su vam potrebne. Kontakti koje uspostavite na poslu mogu biti dragoceniji od vaše titule, tako da je od suštinske važnosti da budete povezani sa ljudima.
- Unapredite svoj LinkedIn profil. Neka on bude ,,skraćena verzija“ vaših najvećih uspeha – sačuvajte podatke o nekim skorašnjim projektima za sebe kako biste ih prezentovali na intervjuu kao faktor iznenađenja. I ne zaboravite da dodate nove kontakte koje upoznajete!
- Obnovite svoj CV na svakih šest meseci. Bilo da tražite novi posao ili ne, bitno je da obnavljate svoj CV u slučaju da steknete neko novo iskustvo ili veštinu.
- Održavajte dobre odnose sa starim kolegama i/ili profesorima čak i kada nastavite ka novim poslovnim prilikama. Nikad se ne zna ko će vam biti potreban kasnije u toku karijere!
- Uvek pošaljite mejl zahvalnosti ili follow-up posle sastanka sa poslovnim kontaktima. Zahvalnost i maniri će se uvek pamtiti.
- Budite konkretni, a ljubazni. Ništa nije gore od imejla sa gomilom vrdanja i uvijanja koji primaoca primorava da izvlači iz vas pitanje, zahtev ili odgovor. Jezgrovit imejl, sveden na ono neophodno prenosi samopouzdanje i zahtevanu stručnost. Birajte svoje reči i budite precizni.
- Zatražite mentorstvo od onih koje cenite. Postavljajte pitanja, slušajte pažljivo.Poznajete nekoga koji ima životni put kojim biste vi voleli da koračate 10 do 20 godina? Učinite sve što možete da učite od te osobe i imitirajte je.
- Naučite kako da komunicirate dok izražavate svoje pravo ja. Vi ne treba da skrivate svoju ličnost u profesionalnom okruženju. Zavisno od radnog okruženja i zanimanja, granica za to treba da postoji, znajte gde je ona i pažljivo je tretirajte.
- Uvek se pojavljujte na poslu 10 minuta ranije. Posmatrajte to više kao životnu lekciju nego bilo šta drugo – tačnost je jedna od najvažnijih profesionalnih navika za koje je potrebno vreme dok ne postanu deo naše svakodnevice. To je istinski pokazatelj vaših organizacionih sposobnosti i, pre svega, pouzdanosti.
- Budite i ostanite organizovani. Od vašeg ličnog rokovnika, preko desktopa na računaru, do vašeg radnog okruženja, urednost i sređenost ukazuje na profesionalizam i organizaciju.
- Odgovarajte na imejlove u roku od 24 sata (i ranije ukoliko je vaš odgovor neophodan za potrebe radnog procesa). Krenuli ste na odmor? Ne zaboravite da pripremite spreman odgovor, koji će se automatski slati ljudima koji vas traže, sa sadržajem kada ćete biti ponovo na radnom mestu.
- Imajte veliki izbor prihvatljive odeće za posao i obucite se prikladno za posao koji želite. Svi znamo da odeća može biti važna forma neverbalne komunikacije, dajte sve od sebe da izbegnete poglede sa strane.
Foto: Pexels