Search
Close this search box.

#girl talk: Kako se rešiti manične potrebe za hranom, noću?

emocionalno prejedanje

Znate onaj osećaj kada ste već sat vremena posle kasnog ručak ili večere gladne, a potreba za omiljenom poslasticom ili grickalicama je neutaživa? Čak iako pokušate da zdravorazumski objasnite sebi da niste gladni, ne uspevate da se kontrolišete i na kraju ipak pokleknete i posegnete za nezdravim namirnicama u kasnim večernjim satima.

Nutricionisti tvrde da žudnju za hranom ne bi trebalo zanemarivati jer ona može upućivati na dve stvari, prva je da nam organizam poručuje da smo mu tokom dana obezbedili vrlo malo hranljivih nutrijenata, a druga je da je naše telo izloženo emocionalnoj krizi ili preteranom stresu.

Pročitajte: Novi način da zdravo smršate – Mediteranska dijeta

Istraživanja su pokazala da žene koje su izložene hroničnom stresu i ličnom nezadovoljstuv često posežu za hranom, kako bi utešile sebe. Kada usled emocionalnog prejedanja dobiju višak kilograma, one se podvrgavaju iscrpljujućim dijetama, koje organizmu donose dodatni stres, zbog čega se dijete obično završe neslavno.

Ipak, ukoliko zaista želite da se rešite emocionalnog prejedanja, postoji nekoliko stvari koje možete da uradite za svoj organizam.

#Redovni obroci

Da biste pobedili žudnju za hranom u kasnim satima, potrebno je da uvedete redovne obroke. Ukoliko osećate glad najbolje bi bilo da ishranu bazirate na 5 obroka, tri glavna i dve užine, između kojih ćete imati pauze od 3.5 do 4 sata bez ikakvih grickalica.

Potrudite se da uvek obedujete u isto vreme, kako bi se telo naviklo na vremenske periode unosa hrane, jer u tom slučaju nećete imati potrebu da jedete kasno, već će telo tražiti hranu u tačno određeno vreme.

Pročitajte: Saveti za zdravu ishranu – Kako da napravite savršeno zdravu porciju?

#Pažljivo planirajte obroke

Kako biste bili siti nakon svakog obroka, veoma je važno da u svom obroku imate sva tri makronutrijenta – ugljene hidrate, proteine i masti, s tim što bi fokus trebalo da bude na proteinima i vlaknima, dok bi ugljeni hidrati trebalo da zauzimaju najmanje prostora na vašem tanjiru.

#Hidratacija je veoma važna

Unos tečnosti poput vode i nezaslađenog čaja, veoma je važan za vaš organizam. Pokušajte da svaki put kada osetite glad neposredno posle obroka popijete čašu vode i tako poboljšate hidrataciju organizma, ali i odložite osećaj gladi.

#Smanjite nivo stresa

Stres je jedan od glavnih uzročnika kasnog ili emocionalnog prejedanja, zato se potrudite da preispitate sebe, utvrdite izvor stresa i pokušate da ga neutrališete ili svedete na minimum.

Takođe, fizička aktivnost će vam pomoći da se opustite, oslobodite stresa i pokrenete svoj metabolizam, te ćete i tako pomoći svom telu da se izbori sa nepotrebnim kalorijama, unetim tokom emocionalnog prejedanja.

Foto: @pernileteisbaek

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp