Kada razmislite o svojoj produktivnosti i efikasnosti, prvo što vam padne na pamet je dobra organizacija. Osnov svake dobre organizacije predstavlja to do lista, kako mesečna, sedmična, tako i ona dnevna, koja pred nas stavlja listu obaveza, koje bi tog dana, u idealnim okolnostima, trebalo da obavimo.
Međutim, sama činjenica da svakoga dana, prvo napravite spisak svojih obaveza, ne znači i da ste postali efikasniji i da svaki dan završavate sa gotovo svim štikliranim obavezama sa to do liste.

Postoji nekoliko načina, na koji možete unaprediti svoju svakodnevnu to do listu, što će doprineti tome da sve svoje obaveze obavljate daleko efikasnije.
Postavite svoje prioritete
Svoje dnevne obaveze na to do listi organizujte tako da prvo napišete one koje su vaš dnevni prioritet i koje zaista morate obaviti, a za njima poređajte sve one koje su vam manje važne, redom kojim želite da obavite sve svoje zadatke.
Ako listu pravite uveče, dan ćete započeti daleko produktivnije, jer ćete se prvo suočiti sa najvažnijim i najzahtevnijim obavezama, na početku dana, kada je vaša energija na najvišem nivou.

Koristite boje
Kako biste na još jedan način sortirali svoje obaveze, koristite boje dok pravite to do listu. Poslovne, privatne, porodične i svakodnevne obaveze se gotovo uvek nalaze na našem spisku dnevnih obaveza, pa za svaku od njih odredite jednu boju i uvek ih ispisujte hemijskom te boje. Recimo, sve poslovne obaveze neka budu plave, a privatne crvene, dok će svakodnevne biti crne.
Ako ste vizuelni tip, ovakva organizacija obaveza u mnogome će vam olakšati da se snađete. I naravno, uvek možete koristiti živopisnije boje za popisivanje svojih dnevnih obaveza. 🙂
Ovaj sistem organizacije pomoći će vam da svakoga dana pronađete svoj dnevni fokus.

Samoocenjujte sopstvenu produktivnost
Kako biste se dodatno motivisali i pratili sopstveni napredak svakoga dana, napravite malu karticu na dnu lice, koja ima 3 polja: Nisam zadovoljan/na! Zadovoljavajuće i Pezadovoljan/na sam!
Svako veče pred spavanje, kada pogledate svoj spisak dnevnih obaveza i štiklirate sve one koje ste već obavili, moći ćete da ocenite svoju produktivnost tog dana i motivisati se da narednih dana budete sve efikasniji.
Planirajte
Da biste uvek bili u toku sa svim svojim planovima i obavezama, kako vam ništa ne bi promaklo, potrudite se da napravite listu sa mesečnim, nedeljnim i dnevnim planovima, koje ćete uvek usklađivati jednu prema drugoj.

Uz ove savete za poboljšanje vaših to do listi, poboljšaće se i vaša produktivnost, a onda će, kada završite sve svoje obaveze, uspešno, svakoga dana ostati malo vremena i da se posvetite sebi, a to je verujemo sve što želite!
Autor: T. P.