Ova tri trika pomoći će vam da se izborite sa negativnim kolegama!

Budimo realni: koliko god bismo voleli da se slažemo sa svima na poslu, to nije uvek moguće. Ipak, psiholozi sa Univerziteta u Čikagu su otkrili da su ljudi koji pokazuju više čovekoljublja bolje kolege i imaju bolju reputaciju – što znači da su sposobni da postignu više.

Dakle, naučiti kako da progutamo svoj ponos u ime izbegavanja konflikta sa ,,teškim“ i negativnim kolegama se doslovno isplati.

Najbolji način da izbegnemo konflikte i sudare ličnosti je da tretiramo svakoga sa istim nivoom poštovanja. Drugim rečima, mislite na svoje manire i budite uljudni. Tako zahtevne i iritantne kolege neće imati priliku da pogoršaju situaciju!

Kako biste ostali pribrani, setite se ova tri zlatna pravila:

  1. Probajte da ne shvatate ništa lično, jer izvođenje ishitrenih zaključaka može dovesti do impulsivnih sukoba i nepotrebnog povređivanja osećanja. Skoncentrišite se na problem, ne na osobu. Izdignite se iznad situacije i sagledavajte činjenice.
  2. Ne odgovarajte defanzivno ili pasivno – agresivno, ma koliko uzrujani ili iznervirani bili. Izražavajte se jasno, jer su šanse veće da će vas sagovornik bolje razumeti i ,,spustiti loptu”.
  3. Birajte svoje bitke. Zapitajte se: Da li je ovo vredno mog vremena i energije, ili sam previše osetljiva na ponašanje ove osobe samo danas? Ukoliko postoji šansa da problem postane gori, rešite ga što pre; ako je kratkotrajno – prebolećete brzo, verujte nam.

Ukoliko se osvrnete na situaciju nakon što ,,iskulirate“, bićete u mogućnosti da je smireno ocenite u prigodnom okruženju koje ne ugrožava vaše radno mesto i tamošnju atmosferu. Ovaj proces će vam najpre pomoći da smislite produkitvno rešenje, bilo da to podrazumeva da dovedete treću stranu koja će olakšati tenziju ili ćete jednostavno pustiti.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp