Budimo realni: koliko god bismo voleli da se slažemo sa svima na poslu, to nije uvek moguće. Ipak, psiholozi sa Univerziteta u Čikagu su otkrili da su ljudi koji pokazuju više čovekoljublja bolje kolege i imaju bolju reputaciju – što znači da su sposobni da postignu više.
Dakle, naučiti kako da progutamo svoj ponos u ime izbegavanja konflikta sa ,,teškim“ i negativnim kolegama se doslovno isplati.
Najbolji način da izbegnemo konflikte i sudare ličnosti je da tretiramo svakoga sa istim nivoom poštovanja. Drugim rečima, mislite na svoje manire i budite uljudni. Tako zahtevne i iritantne kolege neće imati priliku da pogoršaju situaciju!
Kako biste ostali pribrani, setite se ova tri zlatna pravila:
- Probajte da ne shvatate ništa lično, jer izvođenje ishitrenih zaključaka može dovesti do impulsivnih sukoba i nepotrebnog povređivanja osećanja. Skoncentrišite se na problem, ne na osobu. Izdignite se iznad situacije i sagledavajte činjenice.
- Ne odgovarajte defanzivno ili pasivno – agresivno, ma koliko uzrujani ili iznervirani bili. Izražavajte se jasno, jer su šanse veće da će vas sagovornik bolje razumeti i ,,spustiti loptu”.
- Birajte svoje bitke. Zapitajte se: Da li je ovo vredno mog vremena i energije, ili sam previše osetljiva na ponašanje ove osobe samo danas? Ukoliko postoji šansa da problem postane gori, rešite ga što pre; ako je kratkotrajno – prebolećete brzo, verujte nam.
Ukoliko se osvrnete na situaciju nakon što ,,iskulirate“, bićete u mogućnosti da je smireno ocenite u prigodnom okruženju koje ne ugrožava vaše radno mesto i tamošnju atmosferu. Ovaj proces će vam najpre pomoći da smislite produkitvno rešenje, bilo da to podrazumeva da dovedete treću stranu koja će olakšati tenziju ili ćete jednostavno pustiti.