MyCupOfTea

Tipične greške koje pravimo pri planiranju svojih obaveza

planiranje

Koliko vam se puta desilo da ste sebi kupili novi, preslatki planer, kao zvaničan početak vašeg preobražaja u organizovanu osobu, koja svaki svoj dan planira do detalja i marljivo radi na poboljšanju svoje produktivnosti? A onda, gotovo nedelju dana kasnije, vi ne znate čak ni gde ste taj planer ostavili…

Reč je o tome da svi mi znamo da napišemo svoje ciljeve i obaveze na papir, ali to “piskaranje” nije garancija za poboljšanje naše produktivnosti, jer planiranju ne pristupamo na pravi način. Ako zaista želimo da nas planer motiviše na dobru organizaciju, moramo detaljno da isplaniramo svaki mali korak, koji će nas dovesti do velikog cilja, i ne samo to! Moramo se strpljivo pouzdati u male korake i ne smemo ih preskakati.

Pročitajte: Šta je ustvari VISION board i kako da kreirate svoj?

Savet koji će vam mnogo pomoći da konačno počnete da planirate je da se bazirate na praktičnost, a ne na estetiku planera, videćete da to ponekad stvarno radi!

Ne nalazite vremena za planiranje

Da biste efikasno i koncizno popunili svoj planer za narednih nedelju dana i postavili opšte ciljeve za predstojeći mesec, neophodno je da izdvojite vreme za planiranje obaveza, jer ukoliko to radite “u hodu” velike su šanse da nešto zaboravite. Odaberite jedan dan u nedelji za popunjavanje svog planera i potpuno se posvetite ovoj aktivnosti.

Mesečni planovi su vam preširoki

Koristite mesečni kalendar u planeru, za stvaranje šire slike. Neka ovo bude vaš okvir produktivnosti za predstojeći mesec. Unesite mesečne ciljeve, najvažnije datume, poput datuma važnih sastanaka, rođendana bliskih ljudi i recimo datuma za plaćanje računa. Postupnim planiranjem iz nedelje u nedelju, trudite se da se zadržite u okviru mesečnih ciljeva, koje nikako ne smete zanemariti.

Bazirate se na cilj, umesto da planirate kako da do njega stignete

Da biste bili što produktivniji, svakoga meseca postavite jedan lični cilj, jedan vezan za vašu karijeru i jedan koji će vas naučiti da vodite zdraviji život. Kada napravite ovaj okvir svakodnevno planirajte sitne korake, koji će vas dovesti do ostvarenja cilja.

Pročitajte: Organizacija i produktivnost – esencijalni sastojci uspeha u svakom životnom segmentu!

Mali koraci ka cilju, osnova su produktivnosti!

Ne zapostavljajte odeljak za beleške

Veoma je važno da uz planiranje, koristite i odeljak u kome ćete beležiti svoje misli o sopstvenim uspesima. Možete uvesti ocenjivanje produktivnosti na nedeljnom nivou, ili pisati svoja osećanja, nakon svakog ostvarenog, mesečnog cilja. Planer podrazumeva i lični momenat, koji će vam zausta prijati i planiranje učiniti dražim.

Dobra organizacija je zaista pola posla, kada je postizanje ciljeva u pitanju, ali postepen rad na sopstvenoj produktivnosti naučiće vas da živite kvalitetniji život, koji podrazumeva dobru organizaciju, više slobodnog vremena (ali stvarno slobodnog) i ostvarene ciljeve, koji pozitivno utiču na samopouzdanje!

Postanite osoba, koja neće izgubiti svoj planer, već će s njim u rukama, ostvariti svoje snove!

Foto: @careergirldaily

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp