Search
Close this search box.

Zdrave navike u ishrani koje će vam promeniti život

Neki saveti vezani za ishranu jednostavno ne odolevaju zubu vremena i njih se drže čak i najstručniji nutricionisti. Ovo su zdrave navike koje će promeniti način na koji jedete.

Ne odričite se ničega

Jedite svu hranu u kojoj uživate – poenta je da je jedete u manjim porcijama. Ovo je savet broj jedan ako želite da održite vaš željeni obim struka! Najgore je biti previše rigorozan, a onda, ako ne budete zadovoljni, svi kilogrami se vrate prekomernim jelom.

Uvek imajte planWYGI6J1B0S

Vrlo je lako pasti pod čari restoranskog menija kada ste gladni, a sve izgleda tako ukusno! Ne morate naručiti grilovano belo meso sa povrćem na pari – to bi bilo dosadno. Naručite šta želite, ali izbalansirajte obrok sa ostalima u toku dana. Ako ste jeli biftek i krompiriće za ručak, ne preterujte sa mesom za večeru. Potrudite se da tog dana unosite i zdrave namirnice poput voća, žitarica ili orašastih plodova. Na taj način vam biftek neće poremetiti dijetu i otići ćete iz restorana srećni.

Zaboravite brojanje kalorija

Umesto što se pitate koliko kalorija ima, bolje se zapitajte odakle hrana dolazi i da li je hranljiva. Zdrava hrana, bogata nutrientima će umanjivati glad, održavati stabilan nivo šećera u krvi, smanjiće porive za jelom i pomoći će vašem mozgu da signalizira kada ste siti.

Nemojte jesti dosadnu hranuJ0JG8CVLLS

Nutricionisti uvek preporučuju da jedemo više povrća. Ako tako mora biti, spremajte ga tako da vam ne bude bezukusno, po popularnom verovanju. Na primer, poprskajte malo maslinovog ulja, začinite biberom ili belim lukom u prahu – budite kreativni u kombinovanju začina i uživajte u svom zdravom remek – delu!

Pripremite i odložite

Ono što je važnije od kupovine zdravih namirnica je da ih zapravo jedete. Kada dođete kući sa pijace ili iz marketa sa gomilom voća i povrća u kesama, operite ih i naseckajte, stavite u dobru posudu za odlaganje, a zatim u frižider. Na taj način će biti spremne za vas da ih pojedete ili spremite odmah. Ako nisu, uvek će biti lakše da posegnete za čipsom.

Ručajte kraljevskipizza

Čuli ste priče da je doručak najvažniji obrok, ali desi se da i niste baš toliko gladni kad se probudite. Zapravo, vaš najobilniji obrok bi trebalo da bude oko podneva, kada je varenje najbrže i kada možete svom telu dati potrebno ,,gorivo’’. Na taj način nećete imati potrebu za obilnom večerom dok gledate ,,Andriju i Anđelku’’, a odmah zatim da odete u krevet. ,,Obilan’’, pak, ne znači burger i pomfrit. Stavite akcenat na protein i povrće, na primer supa od sočiva ili karfiol bi vam dobro došli. Još jedna dobra stvar: posle večere nećete imati osećaj da morate da otkopčate pantalone!

Prekinite sa grižom savesti

Moderno je misliti o hrani kao gorivu, ili kao nečemu što nam može pomoći da izgubimo (ili dodamo) kilograme, ali razmišljanje samo u okvirima brojki na vagi oduzima veliki deo onoga što bi jelo trebalo da predstavlja: zadovoljstvo. Ako razmišljate o jelu kao o nečemu u čemu uživate ili o nečemu što radite bez osećanja krivice, i ako ostanete aktivni, manja je verovatnoća da ćete prekomerno jesti. Imaćete bolju dijetu i održati gubitak težine na duže staze. Istina je: osećaj krivice zbog izbora hrane može sabotirati mršavljenje, čak može imati i kontraefekat. Zato, slobodno se prepustite čarima slavskih poslastica, ali ne zaboravite na savet broj jedan!

Jedite šarenosalad-1321053-1599x1070

Zeleno, naranžasto, crveno, ljubičasto, žuto… razumeli ste. Voće i povrće opskrbiće vaše telo mnogim hranljivim materijama koje će ojačati vaš imunitet i boriti se protiv bolesti. Uz to, prirodno će vas zasititi tako da ćete imati manju potrebu za nezdravom hranom. Ubacite dnevno bar neku od ovih duginih boja u svoju ishranu!

dried-fruits-nuts-and-seeds-1318375-1598x802Znajte gde vam je užina

Naravno, ne znate za šta ćete biti raspoloženi kasnije, i da li ćete uopšte biti gladni. Verovatno hoćete. Učestalo uzimanje slatkiša ili grickalica je uzrok povećanog unosa kalorija već decenijama unazad. Kada ste na pauzi na poslu i idete da kupite da jedete – tada se prave loši izbori. Tada su pecivo ili krofna jako privlačni! Zato bi najbolje bilo da u fioci (ili frižideru) uvek imate grickalice poput grčkog jogurta, orašaste plodove ili suvo voće.

Pratite pravilo 80/20… otprilike

Postoje dva načina na koji možete razmišljati o 80/20 pravilu. Prvi: jedite zdravo 80% vremena, a 20% odvojite za ,,razmetanje’’. To je super varijanta, jer naglašava da u jelu nije sve savršeno, i – kao što smo spomenuli – jelo može biti pravi užitak.

Druga varijanta je da prestanete da jedete kada ste 80% siti. To znači da usporite i da povremeno tokom obroka proverite šta kaže vaše telo. Imate li osećaj da i ne morate da nastavite sa jelom? Biti u slozi sa telom sprečava prezasićenost!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp