Search
Close this search box.

Kako do motivacije i bolje organizacije? 

Da li želite da svaki svoj dan iskoristite maksimalno i svake večeri čekirate bar jednu stvar na svojoj to do listi? Sasvim je sigurno da svako od nas to želi. Dok onaj marljivi i vredan štreber, koji se nalazi u nama, pravi gomilu planova za današnji dan, druga polovina naše ličnosti ipak misli da je jedno oktobarsko jutro idealno za šolju toplog napitka koji ispijamo dok ušuškani u krevetu gledamo omiljenu seriju. I tako se oni bore sve dok jedan ne pobedi drugog, a mi to vreme provedemo radeći – ništa! 

Ne dozvolite da pobednik u vama bude lenjivac, jer svojom lenjošću, nije zaslužio pobedu. Znamo da je oktobar mesec, da su jutra sve hladnija, a kreveti najtopliji ujutru. Znamo da se, sa nelagodom, prisećate svojih školskih dana kada ste morali da ustajete rano i znamo da sada smatrate da više ništa nije obavezno. Međutim, grešite.

Ukoliko želite da budete uspešni na bilo kom životnom polju morate marljivo i predano raditi.   

Za svaki uspeh je neophodna motivacija, ali je definitivno najvažnija organizacija! Kroz nekoliko koraka pokušaćemo da vam pomognemo da se što bolje organizujete i da svoje vreme iskoristite na najbolji mogući način. Svi smo se mnogo puta našli u situaciji da nam ponestane volje i motiva za posao, učenje, napredovanje, ali i za to postoji rešenje. 

Prva stvar koja je i najvažnija u životima svih nas je okruženje! 

Svi ste čuli i verovatno mnogo puta upotrebili čuvenu frazu “S kim si, takav si!” i to je zaista tako. Ukoliko u svom okruženju primetite da ljudi postaju negativni, nemarni i da njihova energija guši vašu, pokušajte da ih udaljite od sebe.

Promena okruženja može mnogo uticati na vas i vašu produktivnost. Okružite se  pozitivnim, vrednim i veselim ljudima, koji će u vama probuditi volju i stimulisati vas na napredak. Posle izvesnog vremena i sami ćete primetiti promene. Trudite se da svoje okruženje, prijatelje, kao i poslovne saradnike, birate isključivo po ličnom osećaju. Kada vam saradnik postane motivacija da budete bolji, tek tada ćete uspeti.  

Za motivaciju je potrebno pozitivno okruženje, a za dobru organizaciju – planer! 

„Pametan piše, budala pamti!“, ovu rečenicu svima su nam govorili nastavnici u osnovnoj školi, kako bismo pisali domaće zadatke. I nisu pogrešili. Zašto bismo zamarali svoj mozak i konstantno bili pod presijom da smo nešto zaboravili, ako možemo sve to da zapišemo i završavamo svoje obaveze po planu. Postoji na desetine gotovih planera koje možete kupiti u svakoj knjižari, možda još zanimljivija stvar je da napravite svoj personalni i jedinstveni planer. Ukoliko ste kreativni, volite da šarate, crtate i bojite, pravac po svesku lepih korica koji ćete detaljno popuniti svojim obavezama i ritualima.

Naučnici kažu da planiranje utiče na zdravlje. Dodali bismo da utiče i na kvalitet vašeg vremena provedenog sa dragim ljudima. Ako ne isplanirate svoje obaveze, nikada nećete imati slobodnog vremena. Ukoliko napravite čitavu listu svojih obaveza i planova za naredni dan, mnogo će vam biti lakše da funkcionišete, jer ćete imati pregled onoga što ste uradili i onoga što vas tek čeka. Svi koji već imaju svoje pomoćnike u planiranju i beleženju obaveza, znaju taj osećaj zadovoljstva kada na kraju dana čekirate i poslednju stvaku.

Takođe, jako je važno da postavite vremenska ograničenja. 

Nije dovoljno samo napraviti listu obaveza za naredni dan, jer u ljudskoj prirodi je da sve što je moguće da odložimo, to i ostavimo za poslednji trenutak. Ništa niste postigli ako ste čitav dan proveli leškareći, a sve obaveze ostavili za veče, kada ste, iako ni od čega, ipak umorni. Zato je najbolje napraviti tačnu satnicu za sve što je tog dana potrebno da obavite. Prema vremenskim rokovima postavite se kao šef, budite sami sebi nadređeni i odredite momenat do kada određena stvar mora biti gotova.  

Formirajte svoj poslovni prostor. 

Naučna istraživanja su pokazala da deca koja uče uvek na istom mestu postižu znatno bolje rezultate i mnogo brže uče od onih koji nemaju određeno mesto za učenje. Bilo da je to vaš radni sto ili neka fotelja u ćošku sobe, odaberite ono što će vama biti najprijatnije dok radite. Napravite u stanu svoj mali poslovni svet. To je donekle i psihološka igra. Kada nekoliko puta budete seli na svoje radno mesto u podsvesti ćete imati da ste tu zato što nešto treba da odradite.  

Nučite da kažete – NE! 

U vašoj organizaciji može se javiti veliki problem ukoliko niste u stanju da neke ljude odbijete. Bilo da je u pitanju neko sa posla ili neko iz vašeg privatnog života. Ako preuzmete previše obaveza i odgovornosti na sebe možete doći u situaciju da posumnjate u svoje sposobnosti, ne samo da ćete imati problema sa rokovima već će i kvalitet rada znatno opasti, jer ćete morati da radite na brzinu. Sa druge strane, ukoliko vas svakodnevno prijatelji opterećuju pozivima za kafenisanje, a vi ne možete da ih odbijete iako imate gomilu drugih obaveza, napravićete sebi haos od života i ništa nećete stići da završite do kraja.  

Kao zaključak svih ovih saveta nameće se činjenica da je od svega najvažnije da verujete u sebe i svoje sposobnosti. Bitno je da ne osećate krivicu ukoliko nešto niste uradili na vreme, jer i na listi obaveza postoje prioriteti koje je potrebno prvo završiti. Ako vam i zafali malo vremena, neke stvari možete prebaciti i za sledeći dan.

Za još korisnih saveta u vezi sa ličnim razvojem i organizacijom, kliknite ovde!

Maja Vlajić

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp