Sećate li se svog prvog intervjua za posao? Uglavnom to bude susret koji prouzrokuje mnogo nervoze i stresa, uključuje sate i sate razmišljanja o tome šta ćemo obući, kako ćemo se ponašati i koje ćemo reči odabrati da bismo zadivili onoga ko nas intervjuiše.
Preanaliziranje čitave situacije uobičajeno je za ranije stadijume karijernog razvoja, ali već kada prođe neko vreme i kada vaš posao postane dobro ustaljena rutina, sposobnost da preispitujemo sebe same u tom pogledu nekako gubi na intenzitetu.
Nauka kaže da nam određene, vremenom stečene poslovne navike mogu stati na put kada je u pitanju naše napredovanje. Da, sve od toga koje reči koristite do toga kako se odnosite prema sebi šalje poruku ljudima u vašem radnom okruženju. U slučaju da se pronalazite u nekoj od ovih navika, možda je vreme da malo poboljšate svoju ,,igru“. 🙂
Koristite neformalne pozdrave
Kada upoznajete nekoga prvi put ili kada se predstavljate novom kolegi, kako to činite? U slučaju da izbegavate formalno rukovanje, to može biti greška. Naime, ovaj jednostavni gest dopire do nervnih kola u mozgu koji signaliziraju datoj osobi da joj se dopadate! Takođe, oni koji pruže ruku smatraju se za sposobnije i za ljude od poverenja. Ne zaboravite da gledate u oči osobu sa kojom se rukujete!
Potcenjujete svoju reputaciju
Za većinu ljudi novi posao znači da menjaju kompaniju, a ne da su unapređeni u okviru firme u kojoj su trenutno. Ukoliko se spremate da napustite svoju trenutnu poziciju, stručnjaci imaju upozorenje. Jedna od najvećih grešaka koje naprave početnici je ta da ne shvataju da je reputacija sve. Živimo u malom svetu, a zahvaljujući društvenim mrežama postaje još manji. To kako se na radnom mestu ponašate pratiće vas i u sledećoj kompaniji u kojoj se zaposlite.
Dakle, predstavljajte sebe onako kako biste želeli da vas drugi vide. Radite naporno, dođite na vreme i učinite ono što se od vas traži. Jednom stečenu lošu reputaciju je jako teško otresti.
Govorite ,,ja“ umesto ,,mi“
Možda deluje beznačajno, ali reči koje koristimo tokom dana govore mnogo o našoj poslovnoj etici i stavu. Na primer, sledeći put kada vas pohvale na poslu, obratite pažnju na svoj izbor reči. Ako je i neko drugi bio uključen, naglasite da je timski trud bio zastupljen. To pokazuje skromnost, kao i osobinu vođe.
Ne znate kako da opišete svoju vrednost
Verovatno deluje kao neverovatno ,,obično“ pitanje, ali možete li opisati svoj posao? Nedavna studija sprovedena na Linkedin-u pokazala je da 40% radnika ima problem sa tim da jasno iskažu čime se bave i da često oklevaju, jer imaju osećaj kao da se hvale. Bez obzira da li pričate sa prijateljem ili budućim šefom, ako ne znate da opišete svoju ulogu i kakvu vrednost donosite kompaniji, teško da sebi donosite prednost.
Ispišite tri glavne odgovornosti koje podrazumeva vaša pozicija. Potom napišite kako se vi pokazujete u svakoj od te tri oblasti. Svedite te informacije na dve do tri jednostavne rečenice kojima ćete svima moći lepo da objasnite šta vi tačno radite.
Foto: Pexels